Poradnik - SZUKAM PRACYPowiadom znajomego o stronieDrukuj stronę

Znajdują się tu cenne informacje dla wszystkich tych, którzy chcą zmierzyć się z tematem "aktywne poszukiwanie pracy" a więc ... DO DZIEŁA !

Internet w służbie poszukiwaczy zatrudnieniaPowiadom znajomego o stronieDrukuj stronę

2010-09-08
Zachęcamy do przeczytania artykułu z Jobexspress.pl, z ktorego dowiesz się w jaki sposób posługiwać się internetem aby znaleźć wymarzone zatrudnienie.

http://www.jobexpress.pl/artykul/184/Jak-wykorzystac-Internet-do-zdobycia-pracy

e-kapital.pl – platforma usług i wiedzy dla mikro i małych przedsiębiorstwPowiadom znajomego o stronieDrukuj stronę

2011-05-24
Platforma biznesowa dla mikro i małych przedsiębiorców E-kapital.pl, uruchamia usługę kojarzenia inwestorów z autorami projektów.

Grzechy główne kandydatów do pracy, czyli co można zepsuć?Powiadom znajomego o stronieDrukuj stronę

2012-10-10
Czasem żeby otrzymać zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną trzeba wysłać dziesiątki aplikacji. To najważniejszy test, od którego zależy, czy zdobędziemy wymarzone stanowisko. Dlatego warto się do niego przygotować.

Praca w Europie – jak się przygotować do wyjazdu?Powiadom znajomego o stronieDrukuj stronę

2013-04-18

Ze względu na bezrobocie i trudną sytuację ekonomiczną, coraz więcej Polaków – w tym młodych – decyduje się na wyjazd do pracy za granicę. Niezależnie od tego, czy to praca na stałe, czy też sezonowa, warto się do takiego wyjazdu przygotować, aby uniknąć ewentualnych rozczarowań czy wręcz kłopotów.

5 pytań, które ty możesz zadać rekruterowiPowiadom znajomego o stronieDrukuj stronę

2013-04-19
ZA GAZETA.PRACA.PL

Kandydatom wydaje się, że w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej ich zadanie polega wyłącznie na odpowiadaniu na pytania. Nie do końca. To dobry moment, by zadać kilka pytań rekruterowi. W ten sposób zrobimy nie tylko dobre wrażenie, ale i dowiemy się czegoś więcej o firmie. Oto kilka pytań, które na pewno musisz zadać na rozmowie.

 

Człowiek-orkiestra - jakie umiejętności warto posiadać bez względu na zawód?Powiadom znajomego o stronieDrukuj stronę

2013-11-05

Czy zastanawiałeś się kiedyś, które z Twoich umiejętności są uniwersalne i dotychczas przydawały Ci się w każdej pracy? A może warto zdobyć nowe? I nie chodzi tu o prawo jazdy, znajomość języka angielskiego czy pakietu MS Office. Ekspert monsterpolska.pl radzi, jakie kompetencje warto posiadać, aby zwiększyć swoje szanse na rynku pracy i być lepszym pracownikiem.

 Jaki jest pracownik idealny? Posiada odpowiednie wykształcenie, doświadczenie, zna języki obce, umie posługiwać się komputerem i zna konkretne programy. Jest również dyspozycyjny, punktualny, łatwo nawiązuje kontakty, umie pracować w zespole i pod presją czasu etc.

Jak Wykorzystać Pierwsze 90 Dni W Nowej Pracy ?Powiadom znajomego o stronieDrukuj stronę

2015-03-04
Serwis Meega wraz z partnerami przygotował krótki poradnik, dotyczący pierwszych dni w nowej pracy, dzięki któremu będziesz mógł rozsądnie zaplanować swój start w firmie, a także jak najlepiej wykorzystać 90 pierwszych dni nowej sytuacji.

6 sygnałów, że czas na zmianę pracyPowiadom znajomego o stronieDrukuj stronę

2015-03-04
Odczuwasz nieustanny stres z powodu pracy? Myśl o pracy przyprawia Cię o mdłości? Czujesz się zdemotywowany, wypalony, niedoceniony? Zanim dotrzesz do pracy stajesz się kłębkiem nerwów? A może denerwują Cię ludzie, z którymi pracujesz? Być może to czas na zmiany w Twoim życiu zawodowym. Czas spojrzeć prawdzie w oczy i zastanowić się czy można tak dalej funkcjonować? Jeżeli podane sygnały zabrzmią dla Ciebie znajomo, oznacza to, że właśnie nadszedł ten czas, aby obrać inna ścieżkę zawodową.

Jak napisać CV lepsze niż 95% kandydatów?Powiadom znajomego o stronieDrukuj stronę

2015-06-16

Badania pokazują, że masz tylko 6 sekund, aby zainteresować pracodawcę swoim CV. Większość kandydatów rzadko otrzymuje zaproszenie na rozmowy kwalifikacyjne. Dowiedz się jak napisać CV, które da Ci przewagę nad innymi i pozwoli szybko zmienić pracę.

https://interviewme.pl/blog/jak-napisac-cv-eyetracking

 

Rozmowa kwalifikacyjna – 7 najczęstszych błędówPowiadom znajomego o stronieDrukuj stronę

2015-06-16

Czeka Cię ważna rozmowa kwalifikacyjna? Jak nie zepsuć dobrego wrażenie i nie stracić szansy na atrakcyjną pracę? Zobacz 7 najczęstszych błędów, które kandydaci popełniają na rozmowach kwalifikacyjnych. Wyeliminuj je już dziś i znajdź lepszą pracę.

https://interviewme.pl/blog/rozmowa-kwalifikacyjna-7-najczestszych-bledow

Personal branding - co to jest?Powiadom znajomego o stronieDrukuj stronę

2016-02-17

Pojęcie personal brandingu pojawiło się w Polsce na przestrzeni kilku ostatnich lat. Popularny w anglosaskiej tradycji biznesu i budowania wizerunku zatacza u nas coraz szersze kręgi. Ze strategii personal brandingu, stosowanej głównie przez osoby publiczne, warto skorzystać budując swoją pozycję na rynku pracy. Starannie wypracowany i zadbany wizerunek profesjonalisty pomoże nam odnieść zawodowy sukces. Eksperci Monster Polska podpowiadają jak o niego zadbać.

Aby przyciągnąć pracowników o konkretnych umiejętnościach, firmy zwróciły się w stronę employer brandingu. To działania, których celem jest zbudowanie wizerunku danej firmy jako atrakcyjnego pracodawcy. Działy HR prześcigają się w pomysłach, mających na celu przyciągnięcie i zatrzymanie najlepszych kandydatów. Przyjazna pracownikom polityka firmy, elastyczny czas pracy, szkolenia i inwestowanie w pracowników, komfortowe biura, wyjazdy integracyjne – to tylko niewielki fragment elementów składających się na employer branding. Jeśli firmy dostrzegają potrzebę tego typu działań, pracownicy na konkurencyjnym rynku również mogą dbać o swoją markę.  

 

Główne zasady

Osoby publiczne, takie jak politycy, sportowcy, aktorzy, czy ludzie nauki korzystają z reguły z usług wyspecjalizowanych agencji zajmujących się budowaniem wizerunku. Chcąc wypracować swoją markę profesjonalisty na rynku pracy możemy zwrócić się do takich osób, na dobry początek warto jednak przyswoić kilka ważnych elementów i zacząć nad nimi pracować. Należy pamiętać, że najważniejszą zasadą personal brandingu jest wiarygodność. Jeśli zależy nam, żeby być postrzeganym jako profesjonalista w swojej dziedzinie, musimy mieć podparcie w odpowiednim wykształceniu, szkoleniach i doświadczeniu. Ważne są także opinie innych na nasz temat. Wizerunek musi być także spójny. Jeśli zajmujemy się poważną dziedziną nauki lub piastujemy wysokie stanowisko w firmie, trzeba dbać o dobry wizerunek również na polu prywatnym.

Kreowanie własnej marki

Pierwsze wrażenie ma ogromną moc. Wystarczy tylko kilka sekund, aby wyrobić sobie o kimś opinię, a ludzie bardzo często oceniają innych po przysłowiowej okładce. Jeśli wybierasz się na branżowe spotkanie, na którym ma pojawić się wiele ważnych osób, zadbaj o swoją prezencję, uśmiechaj się, staraj nawiązywać kontakt z różnymi osobami. Autoprezentacja jest bardzo ważna, dlatego musisz zadbać, by odebrano cię jak najlepiej – podkreślają eksperci Monster Polska. Pracę nad kreowaniem własnej zawodowej marki można podzielić na kilka etapów.

· Po pierwsze należy ustalić w czym jest się dobrym oraz jakie umiejętności warto podkreślać – zarówno pod kątem tego w czym czujemy się komfortowo, ale też pod kątem tego, co może nam pomóc osiągnąć sukces. Dobrze więc sprawdzić czego oczekują pracodawcy, jakie są trendy w branży. Pracodawcy poszukują ludzi którzy przyczynią się do rozwoju ich firmy, dlatego inwestycja w samego siebie, jest najlepszą formą inwestycji. Sprawdź jakie umiejętności są obecnie poszukiwane na rynku pracy, co mógłbyś w sobie rozwinąć oraz jakie kwalifikacje już posiadasz. Budując swój wizerunek powinieneś opierać się na swoich mocnych stronach – radzą eksperci Monster Polska.

· Kolejnym krokiem jest zastanowienie się nad swoim głównym celem oraz dokładne przeanalizowanie  przyszłych działań. Ważna jest świadomość tego do czego się dąży oraz jak zamierza się to osiągnąć. W personal brandingu należy dokładnie przemyśleć strategię własnej marki w oparciu o dogłębną analizę swojej osoby. Warto w tym zakresie skonsultować się ze specjalistą, który pomoże określić psychologiczny profil i zidentyfikować obszary, na których powinno się skupić. Mając taką wiedzę połączoną z planem zakładającym, np. zdobycie stanowiska dyrektorskiego w perspektywie np. pięciu lat, łatwiej będzie pracować nad poszczególnymi etapami realizacji tego planu.

· Elementem personal brandingu będzie też umiejętność „sprzedawania siebie”. Nie wystarczy być w czymś dobrym i mieć najlepsze pomysły. Jeśli mamy pewien plan i chcemy by świat o nas usłyszał, trzeba pokazać ludziom siebie i swoje najlepsze cechy. Można to zrobić np. za pomocą własnego bloga, udzielania się na branżowych spotkaniach, prowadzenia prelekcji i warsztatów, bycia aktywnym w serwisach społecznościowych dla profesjonalistów. To działania, które będą wspierały nasze zawodowe doświadczenie, potwierdzały dotychczas zdobytą wiedzę i sprawiały, że staniemy się bardziej zauważalni na rynku pracy.

Zarówno personal, jak i employer branding, polegają na stworzeniu wiarygodnej oraz skutecznej marki. Firmy starają się pozyskiwać wartościowych pracowników, w których można zainwestować, a Ci z kolei coraz częściej odpowiedzialnie kreują i planują własne ścieżki kariery. Personal branding zaczął zapewniać przewagę tym, którzy z niego korzystają, dlatego warto przeanalizować to jak, albo czy w ogóle, jesteśmy postrzegani na rynku pracy i podjąć działania mające na celu zapanowanie nad własnym wizerunkiem i wykorzystanie go do osiągnięcia zawodowych celów.

Źródło: monsterpolska.pl

CV bez doświadczenia zawodowegoPowiadom znajomego o stronieDrukuj stronę

2016-05-18
Curriculum Vitae to nasz pierwszy kontakt z pracodawcą. Żebyśmy znaleźli się w gronie szczęściarzy zaproszonych na rozmowę, nasza aplikacja musi mieć w sobie TO COŚ!. Jak zatem napisać CV, skoro nie mamy wymaganego doświadczenia zawodowego lub nasze doświadczenie jest niewielkie (np. praktyki, staże, praca)?

Jak napisać CV, które spełnia oczekiwania anglojęzycznych pracodawców?Powiadom znajomego o stronieDrukuj stronę

2016-07-25
Jakie korzyści wyniesiesz z przeczytania artykułu?
  • zobaczysz przykład, jak dopasować CV do ogłoszenia o pracę po angielsku
  • dowiesz się, jakich angielskich zwrotów użyć, aby CV było profesjonalne
  • poznasz różnice w polskim CV i angielskim resume
  • artykuł jest napisany przez native speakera - dzięki temu podszkolisz swoją znajomość angielskiego
Biuletyn Informacji Publicznej ZUT
copyright(c) 2010 Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
al. Piastów 17, 70-310 Szczecin